Černý hřebec
-divoký hřebec s arabskou krví, který přežil ztroskotání lodě, uzavřel v knize Waltera Farleye Černý hřebec(1941)přátelství s hlavním hrdinou, malým chlapcem.
-Je to velmi úspěšná kniha a proto taky má i pokračování-Černý hřebec se vrací (1991) a Syn Černého hřebce
Železník
Železník. Ikona dostihového světa. 4x vyhrál Velkou pardubickou. Byl to neuvěřitelný kůň s "bojovným srdcem". Železník se narodil 29. dubna 1978. Jeho matkou je klisna Želatina Otcem Železníka je úspěšný východoněmecký plemeník Zigeunersohn. Ten byl v závodech velmi úspěšný. Startoval ve 23dostizích a z toho 12x vyhrál.
Když byl Železník mladý a začal startovat na menších dostizích, nebyl příliš úspěšný. Potom ale přišlo zranění nohy, po jehož vyléčení bylo rozhodnuto, že bude Železník prodán. V roce 1982 Železníka zakoupil Státní statek Světlá Hora. Ani tady nebyly jeho začátky dobré.
Zlom nastal až v roce 1983. Železníkovi se konečně začalo dařit a vybojoval dvě druhá místa a tři první místa.
Železník se díky tréninku vypracoval. 12.října 1986 opět nastoupil na start Velké pardubické v sedle zase s Antonínem Novákem. Po kolizi s ruským koněm bohužel ztratil jezdce. Byl opět nasedlán, ale skupina závodníků už byla daleko. Železník byl také hodně rozhozený z předešlé situace a tak odmítal skočit některé překážky. Naděje na úspěch v jeho druhé pardubické se tedy opět rozplynuly. Kolize také znamenala vážné zranění Antonína Nováka a proto bylo rozhodnuto, že v sezóně 1987 bude Železníka jezdit Josef Váňa.
97. Velkou pardubickou tedy Železník absolvoval společně s Josefem Váňou. Svých dvanáct soupeřů porazil v rekordním čase 9:56:13. Stal se tak prvním koněm v historii Velké pardubické, který se do cíle dostal pod 10 vteřin. V tomto roce také získal titul Kůň roku 1987. V následující sezóně se Železníkovi opět velmi dařilo. K další Velké pardubické nastoupil po boku dalších 12 soupeřů. Z toho šest koní upadlo na Taxisově příkopu. Do cíle dorazili pouze tři koně - Železník zvítězil. Roku 1989 zvítězil Železník potřetí ve Velké pardubické.
V roce 1991 Železník startoval opět pouze 3x. Velká pardubická tohoto roku měla velmi dramatický průběh. Železník totiž ztratil svého jezdce Josefa Váňu, ale ten neváhal, znovu nasednul a snažil se dohnat soupeře, kteří měli už 200metrů náskok. Nakonec se mu to podařilo a tak Železník překvapivě vyhrál čtvrtou Velkou pardubickou. "Byl to asi ten nejdramatičtější dostih který jsme kdy viděli."
29.října 1992 - jen několik dní po jeho poslední Velké pardubické kterou s Josefem Váňou nedokončil utrpěl Železník při obyčejně projížďce frakturu korunkové kosti pravé zadní nohy. To znamenalo konec jeho závodění. I přesto ale za svůj život zvládl mnoho - startoval celkem v 58závodech, z toho byl 30x první, 9x druhý, 1x třetí, 1x čtvrtý a 2x pátý.
Z outsidera se stala legenda. 22.prosince 2004 byl Železník kvůli mnoha zdravotním problémům uspán navždy…Byl to ale silný a bojovný kůň, a proto na něj budou všichni vzpomínat.
Za svou kariéru absolvoval 58 dostihů: 30x první, 9x druhý, 1x třetí, 1x čtvrtý, 2x pátý, výhry 1 723 800 korun.
Rosinanta
-Byl komický, vychrtlý, starý hřebec, který patřil Donu Quijotovi, hlavní postavě Miguela Cervantese z roku 1605 Don Quijot de la Mancha.